Dobrobiti masaže ruku i kako je sami izvesti

Studije su pokazale da profesionalna masaža ruku jednom tjedno kao i samo-masaža jednom dnevno mogu pomoći kod boli koja je povezana s mnogim stanjima, uključujući artritis, sindrom karpalnog tunela i neuropatiju.

Dobrobiti masaže ruku

Prema istraživanju iz 2011. godine, dobrobiti masaže ruku mogu biti:

  • smanjenje bol u rukama
  • manja anksioznost
  • bolje raspoloženje
  • kvalitetniji san

Prema istraživanju iz 2018, redovita masaža također može pomoći snižavanju krvnog tlaka. Ova se studija, međutim, nije usredotočila posebno na masažu ruku. Jedna studija koja je objavljena 2015. godine. uključivala je medicinske sestre koje rade u odjelima intenzivne njege. Nije se posebno usredotočila na masažu ruku, ali otkrila je da dvaput tjedno opća masaža značajno smanjuje njihovu razinu stresa.

Jedno istraživanje iz 2017. godine otkrilo je da masaža može biti korisna za širok raspon stanja, uključujući:

  • sindromi boli, uključujući artritis, sindrom karpalnog tunela i fibromialgiju
  • visoki krvni tlak
  • autoimuni uvjeti, poput astme i multiple skleroze
  • autizam
  • HIV
  • parkinsonova bolest
  • demencija

Budemo se usredotočili na probleme s rukama i na koji način možemo pomoći prilikom masaže ruku.

Artritis

Artritis može biti vrlo bolan. Činjenica je da osobe s artritisom ruku imaju i 75% manje snage u rukama. Uobičajeni jednostavni zadaci kao što su otvaranje vrata, odvrtanje tegle ili pak otključavanje vrata, mogu biti vrlo bolni pa čak i nemogući.

Istraživanjima je dokazano da masaža ruku kod ljudi s artritisom daje odlične rezultate. Studija iz 2011. godine, otkrila je da su ispitanici imali veću snagu u rukama i smanjenje boli, nakon što su primali profesionalnu masažu jednom tjedno i svakodnevno prakticirali samo-masažu. Isto istraživanje je potvrdilo manji anksioznost, smanjen osjećaj depresije i bolju kvalitetu sna, kod ispitanika. Istraživanje je trajalo 4 tjedna.

Jedno drugo istraživanje iz 2014. godine, potvrdilo je ublažavanje boli, jaču snagu stiska, manji osjećaj depresije i kvalitetniji san.

Sindrom karpalnog tunela

Sindrom karplanog tunela je poremećaj živaca. Uzrokuje bol, ukočenost i slabost u zglobovima.

Terapija masažom pomaže u smanjenju bolova karpalong tunela. Istraživanje iz 2016 godine je potvrdilo da su ispitanici koji su imali redovne tretmane masažom izvijestili o manjim bolovima, smanjenoj tjeskobi i depresivnog raspoloženja. Također su potvrdili o jačem stisku ruku.

U drugom istraživanju, ispitanici su primali dvije 30minutne masaže tjedno u periodu od 6 tjedana. Već u drugom tjednu došlo je do značajnih poboljšanja kod njihovih simptoma.

Masaža ruku za sindrom karpalnog tunela fokusirana je na zglob, ali može uključivati i ostatak ruke.

Neuropatija

Neuropatija je oštećenje živaca koje uzrokuje bolove u rukama i nogama, a mogu se pojaviti i trnci. Masaža će ovdje pomoći poticanjem cirkulacije i povećanjem dovoda krvi u udove.

Uzrok periferne neuropatije može biti dijabetes. Drugi najčešći uzrok je kemoterapija protiv raka. Kemoterapijski lijekovi mogu uzrokovati oštećenje živaca.

U jednom istraživanju iz 2016 godine ispitanici koji su prošli kemoterapije potvrdili su u 50% slučajeva poboljšanje simptoma nakon samo jedne terapije masažom. Nakon desetotjednogmasaža istraživanja najviše se smanjio simptom opće slabosti.

Istraživanje iz 2017 godine usredotočilo se na osobe s dijabetičarskom neuropatijom. Ispitanici su imali četiri terapije tjedno tokom četiri tjedna. Prijavili su znatno manje bolove i općenito veliko poboljšanje kvalitete života.

Reumatoidni artritis

Uz osteoartritis najčešći tip artritisa. Označava oticanje i upalu zgloba ili zglobova. Manifestira se kao bol i ukočenost u zglobovima. Tipično je da se pogoršava s godinama. Artritis se može pojaviti u bilo kojoj životnoj dobi, a najčešće se pojavljuje između 20-te i 40-te godine života. Ova se bolest tri puta češće pojavljuje kod žena.

Spada u autoimune bolesti. Pretpostavlja se da se bolest javlja kao genetska predispozicija po utjecajem nepoznatih vanjskih faktora. Neka pretpostavka je da u svijetu boluje oko 1,5% stanovništva od nje.

Istraživanje iz 2013 godine uspoređivalo je masažu umjerenog pritiska s masažom nježnijeg pritiska. Istraživanje se usredotočilo na ruke. Nakon mjesec dana tjedne terapije masažom i svakodnevne samo-masaže, skupina koja je primala masažu s umjerenim pritiskom, prijavila je veće smanjenje boli, jaču snagu stiska i veći raspon pokreta.

Na koji način izvoditi samo-masažu ruku?

Masažu možete izvoditi bez ulja i krema te vam nije potrebna nikakva oprema. Za optimalne rezultate, najbolje je izvoditi masažu svaki dan barem 15 minuta. Koristite umjeren pritisak, prije nego jak ili slabiji. Masaža ruku prije spavanja vrlo vjerojatno će poboljšati san, ali korisna je u bilo koje doba dana.

  1. Sjednite u udoban položaj. Najbolje bi bilo da imate jednu ruku na stolu, dok ju drugom masirate.
  2. Upotrijebite dlan kako bi masirali podlakticu od zgloba do lakta i natrag. I tako s obje strane. Ako želite možete produžiti pokret do ramena. Izvodite ovaj potez barem tri puta s obje strane. Smisao je da zagrijete mišiće.
  3. S dlanom prelazite po šaci od zgloba do vrhova prstiju s obje strane ruke. Pritisak neka bude umjeren i izvodite ga barem tri puta.
  4. Primite podlakticu tako da vam je palac od ispod. Izvodite pokret tako da povlačite ruku prema van na način da se štipnete za kožu na boku podlaktice. Korisite umjeren stisak. Izvodite ovaj pokret od zapešća do lakta i nazad. Barem tri puta sa svake strane podlaktice.
  5. Izvodite kružne pokrete pomoću palca i kažiprsta krečući od vrha šake do lakta. Također i ovdje koristite umjeren stisak. Tri puta sa svake strane.
  6. Potom umjerenim pritiskom s palcem izvedite kružni pokret na stražnjem dijelu ruke od lakta skroz preko dlana.
  7. Kružnim pokretima prstom pritisnite umjereni pritisak sve oko stražnjeg dijela ruke, a zatim dlana. Nastavite pritiskati palcem duž obje strane svakog prsta. Pomoću palca masirajte područje između palca i kažiprsta.

Ovisno o vašem stanju, liječnik, fizikalni terapeut ili masažni terapeut može predložiti određene tehnike masaže. Ako imate ozbiljnije stanje, svakako provjerite sa svojim liječnikom prije samo-masaže.

Imate dodatnih pitanja? Komentirajte članak ili nam se obratite putem kontakt obrasca ili telefona. Prijavite se na naš newsletter i redovno primajte korisne članke i savjete.
kontaktirajte
Sviđa Vam se članak? Podijelite ga s prijateljima putem društvenih mreža.

0 comments

Write a Comment

Fields with * are requierd

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.