Koja masaža za bolji san

Klinička ispitivanja su pokazala da razne redovite kratke masažne tehnike poboljšavaju kvalitetu sna. Od svakodnevne masaže do nekoliko puta tjedno. Različite točke pritiska na refleksne i akupresurne točke pomažu kod spavanja.

Glavni je problem što bi za većinu ljudi takve redovne masaže bile skupe. No, ovaj problem se može prevladati i učinkovitom samomasažom.

SADRŽAJ

Masaže koje pomažu kod spavanju (nesanica)

Tipovi masaža i tretirani dio tijela

Donja tablica pokazuje niz različitih tipova masaža iz rezultata kliničkih ispitivanja. U jednom slučaju se koristila tehnika s tlačnom točkom, dok je su ostalo konvencionalne tehnike zapadnjačkih masaža. Kretale su se od lagane masaže leđa do dubljih i oštrijih sportskih tehnika. Većina masažnih tehnika je bila usmjerena na leđa i ramena, no u dva slučajeva masirani su stopala i ruke.

Broj i učestalost masaža

Učestalost masaža je bila u rasponu od tri puta dnevno do jednom tjedno, te su masaže bile kraćeg trajanja.

Posebne točke koje se tretiraju za spavanje/nesanicu

Nekako je uobičajeno mišljenje da postoje točke pritiska koje pomažu kod poboljšavanja kvalitete sne, ali u ovome ispitivanju samo je jedan slučaj koristio oblik terapije točkastim pritiskom. U ostalim slučajevima koristile su se uobičajene tehnike masaža. To ne znači da posebne točke pritiska ne funkcioniraju, nego da su uspjeli i bez toga poboljšati kvalitetu sna.

BrojPacijentVrsta masažeBroj / učestalost / trajanjeRezultat
1Kongestivno zatajenje srcaMedicinska masaža leđa3 puta dnevno za vrijeme boravka u bolniciPoboljšana kvaliteta sna
2Starije osobeMedicinska masažaUsporedba 10 min. i 20 min. masažeObje jednako poboljšavaju san
3Srčani bolesniciMasaža podlaktice/ šake i stopala +/ili aromaterapija20 minutaPoboljšan san. Nema dodatne koristi od aromaterapije
4Pacijenti s koronarnim bipasomMedicinska masaža ramena i leđaSvaku večer tri večeriPoboljšanje oporavaka pacijenata, smanjenje umora i poboljšan san
5Pacijenti na intenzivnoj njeziSpora opuštajuća masaža leđaTri puta dnevno po 10 – 12 minutaInduciran san i poboljšana kvaliteta sna
6Njegovatelji pacijenata oboljelih od rakaMedicinska masaža leđa7 dnevnih sesija po 15 minutaSnižen krvni tlak i poboljšana kvaliteta sna
7Žene s hipertenzijomMasaža leđa i stopala6 tretmana dva puta tjedno po 30 minutaSnižen krvni tlak i poboljšana kvaliteta sna
8Pacijenti na dijaliziMasaža na točke pritiska donjih udovaJednom dnevno tijekom 4 tjednaPoboljšan san
9Pacijenti s bubrežnom bolešćuSportska masaža10 tretmana po 25 minutaPoboljšan san
10Pacijentice s rakom dojkeKlasična (švedska) masaža30 minuta tjedno kroz 3 tjednaPoboljšana kvaliteta sna
11Pacijenti na intenzivnoj njeziMasaža leđa1 dnevno 3 danaPoboljšana kvaliteta sna
12Žene nakon porodaMedicinska masaža leđa20 minuta dnevno kroz 4 danaPoboljšana kvaliteta sna

Alternativne samomasaže

Vrsta masaže

Odlazak na profesionalnu masažu S učestalošću u rasponu od 3 puta tjedno ili čak i jednom tjedno, za mnoge može biti preskupo, pa koje su mogućnosti samomasaže dostupne. Sve uspješne masaže iz istraživanja su bile masaže bazirane na klasičnoj masaži te su imale i sljedeće zajedničke karakteristike:

  • Opustile su napete mišiće
  • Stimulirale cirkulaciju
  • Koncentrirale se na mišiće
  • Tretmani su bili redovni/učestali

Kako je samomasaža praktički neograničena, kućni korisnik mogao bi kopirati bilo koju učestalost i trajanje korištenu u ispitivanju. Možda bi svakodnevno ili tri puta tjedno bilo dobro mjesto za početak.

Sigurnost

Preporučujemo da se posavjetujete s masažnim terapeutom ili zdravstvenim radnikom kako biste bili sigurni da je svaka samomasaža prikladna i sigurna.

Masaža vlastitim rukama

Koristeći vlastite ruke, kod samomasaže, vrlo je učinkovito. Treba imati na umu da možete doći samo do određenih dijelova tijela, te paziti da su pokreti masaže usmjereni prema srcu. Mišiće koje možete tretirati na ovaj način su ograničeni. Pretpostavka je da bi se najbolji učinak postigao masiranjem većih mišića, pa uporaba vlastitih ruku pri pomoći kod spavanja ipak je, iz tog razloga, ograničena.

Masažne fotelje i jastuci

Ove sprave mogu masirati veće površine mišića, a jednostavni su, praktični i prikladni za upotrebu, pa bi vjerojatno mogli biti korisni.

Vibracijski (ručni) masažeri

Dokazano je da vibracijska masaža ima mnoge dobrobiti. Primjena masažera ne zahtijeva neku posebnu vještinu tehnika masaže. Također s kvalitetnim masažerima možete doprijeti do svih mišića na tijelu, što ga čini idealnim izborom za samomasažu. Ipak treba biti oprezan te ne prekoračiti vrijeme tretiranja određenih mišića, kako ne bi došlo do kontraefekta.

Zaključak

Iz svega ovoga se vidi da je znanstveno dokazana učinkovitost masaže za poboljšanje kvalitete sna. Svakako je odlazak stručnom i kvalificiranom terapeutu najbolja solucija i svakako savjetujemo da s vremena na vrijeme posjetite svog masera. Ipak za učestalu redovnu masažu možete koristiti i metode samomasaže.

Imate dodatnih pitanja? Komentirajte članak ili nam se obratite putem kontakt obrasca ili telefona. Prijavite se na naš newsletter i redovno primajte korisne članke i savjete.
kontaktirajte
Sviđa Vam se članak? Podijelite ga s prijateljima putem društvenih mreža.

Komentari su zatvoreni