UČINCI I PREDNOSTI SPORTSKE MASAŽE

Sportska masaža trebala bi imati važnu ulogu u životu svakoga sportaša ili sportašice, bez obzira jesu li ozlijeđeni ili ne. Masaža ima mnoge korisne učinke kako fizičke prirode tako i fiziološke i psihološke. Pomaže u održavanju tijela u idealnoj formi i stanju, pomaže u sprječavanju ozljeda ili gubitka pokretljivosti i fleksibilnosti. Pomaže u oporavku ozlijeđenih mišićnih tkiva i vraća fleksibilnost mišićima. Povećava učinkovitost i produžuje vijek sportske karijere.

Fizički učinci masaže.

„Pumpa“ mišiće. Samim pokretima kod masaže potiče se protok i razmjena tvari u krvnim i limfnim žilama, kao i opuštanje mišića. To je posebno važno u suženim ili oštećenim mišićnim tkivima jer stegnuti mišić tjera krvi van rješavajući se svih hranjivih tvari i energije potrebne za oporavak. Sportska masaža pospješuje prehranu i jačanje mišića.

Povećava propusnost tkiva. Duboka masaža uzrokuje otvaranje pora u membranama tkiva što omogućuje protok hranjivih tvari. To pomaže odstranjenju otpadnih tvari poput mliječne kiseline i potiče mišiće na uzimanje kisika i nutrijenata što pridonosi boljem i bržem oporavku mišića.

Isteže. Masaža će istegnuti tkiva koje se inače ne može istegnuti uobičajenim metodama. Snopove mišićnih vlakana masaža će rastegnuti uzduž i bočno. Masaža će, također, istegnuti tkiva koja okružuju mišić, i na taj način popustiti napetosti i pritisak.

Razbija ožiljke na tkivu. Ožiljci na tkivu rezultat su prijašnjih ozljeda i trauma, a može utjecati na mišiće, tetive i ligamente. To može dovesti do nefleksibilnosti tkiva koji su onda skloniji ozljedama i bolovima.

Poboljšava elastičnost tkiva. Naporni trening može učiniti tkivo tvrdim i ne elastičnim. To je jedan od razloga zašto naporni trening neće dovesti do napretka. Masaža pomaže na način da isteže tkivo.

Otvara mikro cirkulaciju. Masaža povećava protok krvi u tkivu. Otvara i širi krvne žile tako da se razmjena tvari događa brže i lakše.

Fiziološki učinci sportske masaže.

Smanjuje bol. Napetost i otpadne tvari u mišićima često mogu uzrokovati bol. Sportska Masaža smanjuje bol na mnoge načine, uključujući poticanje organizma na ispuštanje endorfina, koji je prirodni tjelesni analgetik.
Opušta. Tijekom masaže mišići se zagrijavaju, bolje prokrvljuju, i na taj se način opuštaju. Stimulirajući mikroreceptore za dodir, toplinu, pritisak potiče se refleksno opuštanje.

Psihološki učinci masaže.

Smanjenje anksioznosti. Kroz učinke koje smo gore naveli, opuštanje smanjuje i razinu anksioznosti.
Oživljuje. Ako se masaža izvodi žustrim i brzim pokretima, što je čest slučaj prije samog događaja (utakmice, nastupa), onda to može stvoriti oživljujući osjećaj.

Imate dodatnih pitanja? Komentirajte članak ili nam se obratite putem kontakt obrasca ili telefona.

Prijavite se na naš newsletter i redovno primajte korisne članke i savjete.

kontaktirajte

Sviđa Vam se članak? Podijelite ga s prijateljima putem društvenih mreža.

0 comments

Write a Comment

Fields with * are requierd

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.