Mitovi kod bolnih leđa

Mit: Podizanje teškog tereta ozlijediti će kralježnicu

Kao prvo, nikada ne treba podizati preteške stvari, ali od težine puno je važnije na koji način podižete teret. Znači da nije toliko bitna težina, već način podizanja. Prilikom podizanja težih predmeta čučnite ravnih leđa i uspravne glave, primite predmet i ustanite oslanjajući svu težinu na noge.

Ozljedu kralježnice možete izazvati i podizanjem sasvim male stvarčice, poput olovke. Pokret koji treba najstrože izbjegavati jest naginjanje na stranu dok sjedite, a stopala su vam na podu.  Taj pokret može oštetiti diskove kralježnice, a u slučaju da su vam leđa osjetljiva vrlo lako može potaknuti ozljedu.

Mit: Sjedite uspravno

Naravno da treba izbjegavati sjediti pogrbljeno, ali i dugotrajno uspravno sjedenje može imati loše posljedice na kralježnicu. Pogotovo sjedenje „koda ste progutali metlu“. Naime kralježnica se puno više napreže kada sjedimo pod kutem od 90 stupnjeva, nego pod 135 stupnjeva. Zato svom položaj sjedenja treba mijenjati nekoliko puta dnevno pazeći na prirodnu zakrivljenost kralježnice. Još je važnije da pokušate ustati barem jednom u sat vremena i lagano prošetati.

Mit: Kod bolova u leđima najbolje je ležati u krevetu.

Malo odmora uvijek dobro dođe kod ozljeda i bolova, ali ne smije se ostati ležati u krevetu, jer može pogoršati bolove.

masaža leđaMit: Vježbe pogoršavaju bolove u leđima

Redovnim vježbanjem smanjiti će te rizik od ozljeda kralježnice. Vježbanje jača mišiće i poboljšava cirkulaciju. Uostalom višak kilograma dodatno opterećuje kralježnicu i povećava rizik od ozljeda i bolova. Također, će vježbanje pomoći  i onima koji imaju bolove u leđima, ali u tome slučaju najbolje je vježbati uz program stručnjaka. Inače najbolje vježbe za leđa su plivanje i pješačenje.

Mit: Ako boli, onda je ozljeda

Ne nužno. Bolesti, infekcije, stres, pa i neke tjelesne upale mogu biti uzrok boli u leđima.

Mit: Mršavi ljudi nemaju problema s bolovima

Istina je da su ljudi s prekomjernom težinom više izloženi riziku od ozljeda leđa, ali niti mršavi nisu od toga izuzeti. Štoviše, kod premršavih ljudi (pogotovo ako imaju neki poremećaj prehranbenih navika)  s vremenom se gubi koštana masa.

Mit: Tvrdi madraci najbolji su za leđa

Pretvrdi madrac povećava pritisak na kralježnicu, tako da nije najbolji izbor za spavanje. Prema jednom istraživanju saznali smo da osobe koje koriste srednje tvrde madrace imaju najmanje problema s leđima. Jednako tako važan je i položaj u kojem osoba spava.

Foto: freedigitalphotos.net by stockimages

Imate dodatnih pitanja? Komentirajte članak ili nam se obratite putem kontakt obrasca ili telefona.

Prijavite se na naš newsletter i redovno primajte korisne članke i savjete.

kontaktirajte

Sviđa Vam se članak? Podijelite ga s prijateljima putem društvenih mreža.

0 comments

Write a Comment

Fields with * are requierd

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.